Utvalg og komitéer
Her finner du alt om og fra hovedutvalgene, underutvalgene og komiteene ved NMH.
-
Studieutvalget
Studieutvalget har ansvar for å utvikle, tilrettelegge og implementere, kvalitetssikre og evaluere Musikkhøgskolens utdanningstilbud.
-
FoU-utvalget
FoU-utvalget jobber med FoU og annet faglig og pedagogisk utviklingsarbeid. Her finner du mandat for FoU-utvalget, mandat for FoU-sentrene og møtereferater.
-
Konsertutvalget
Konsertutvalget skal se på konsertvirksomheten i en større sammenheng, være en pådriver og et diskusjonsforum for ideer og temaer knyttet til konsertene ved Musikkhøgskolen.
-
Grønt NMH
NMH er Miljøfyrtårn og jobber på flere måter med å redusere skolens klimaavtrykk.
-
Utvalg for mangfold og likestilling
Utvalg for mangfold og likestilling skal avdekke skjevheter, foreslå tiltak og støtte ledelsen i mangfolds- og likestillingsarbeidet ved Musikkhøgskolen.
-
Team for teknologi i læring og undervisning (TIGER)
TIGER bistår studenter og ansatte med bruk av teknologi i læring og undervisning.
-
Programutvalgene
Programutvalgene er rådgivende organ for studieutvalget som blant annet skal sikre oppfølging og utvikling av studiene.
-
Doktorgradsutvalget (DRU)
Doktorgradsutvalget (DRU) har ansvar for opptak, drift, gjennomføring og utvikling av det vitenskapelige ph.d.-programmet. Utvalget har også ansvar for dr.philos.-graden.
-
Utvalg for ph.d.-programmet i kunstnerisk utviklingsarbeid
Utvalg for ph.d.-programmet i kunstnerisk utviklingsarbeid (KUST) har ansvar for opptak til og drift av ph.d.-programmet i kunstnerisk utviklingsarbeid. Utvalget skal gi råd angående kunstneriske stipendiatprosjekter.
-
Studentutvalget (SUT)
Studentutvalget (SUT) er NMH-studentenes eget organ. Studentutvalget er der for å hjelpe deg når du har behov for råd og hjelp fra student til student.
-
Læringsmiljøutvalget (LMU)
Læringsmiljøutvalget har ansvar for at læringsmiljøet på institusjonen er fullt forsvarlig ut fra en samlet vurdering av hensynet til studentenes helse, sikkerhet og velferd.
-
Arbeidsmiljøutvalget (AMU)
Arbeidsmiljøutvalgets oppgave er å ivareta ansatte arbeidsmiljø og er satt sammen av ledelsen, verneombud og fagforeningsrepresentanter.
-
Samlokalisering – ombygging 2024
En arbeidsgruppe er nedsatt i 2024 for å arbeide med ombygging av administrasjonslokalene i Slemdalsveien. Målet er at hele administrasjonen er samlokalisert når Furuholmen sies opp fra 2025.
-
Campusutvikling
En gruppe er satt ned for å se på hva som trengs for å utvikle arealene vi har i Slemdalsveien til de behovene vi har.
-
Ansettelsesutvalget og ansettelsesrådet
Ansettelsesutvalget er ansettelsesmyndighet for kunstnerisk/vitenskapelige stillinger. Ansettelsesrådet er tilsvarende for teknisk-administrative stillinger.
-
Klagenemnda
Klagenemnda skal behandle klager over enkeltvedtak og, etter styrets bestemmelse, andre klagesaker for studentene etter Lov om universiteter og høyskoler, § 14-1.
-
Prioriteringsutvalget
Prioriteringsutvalget har ansvar for at prosjekter og aktiviteter er relevant i henhold til vedtatte strategier og årsplaner, og at de står i forhold til administrative og tekniske ressurser.
-
Redelighetsutvalget
Norges musikkhøgskole inngår i et felles redelighetsutvalg med Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo (AHO), Kunsthøgskolen i Oslo (KHiO) og MF vitenskapelig høgskole for teologi, religion og samfunn (MF). Utvalget dekker både vitenskapelig forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid.
Sist oppdatert: 16. september 2024 -
Skikkethetsnemnda
Sittende skikkethetsnemd er oppnevnt for perioden 1.8-2023-31.7.2026:
-
Komitéene under Studieutvalget
Kammermusikkomitéen, kammerkorkomitéen, SNORK, orkesterkomitéen og komité for tidligmusikk.
-
Andre utvalg
Samarbeidsutvalget. Arealutvalget. Beredskapsgruppe korona. Bibliotekutvalget. Instrumentutvalget. Instrumentsamlingsutvalget og Kunstutvalget. Etter- og videreutdanningsutvalget. TUP-utvalget. Jubileumskomiteen.
-
Digital universell utforming
På denne siden kan du lese mer om styringsstrukturen og mandatene til styringsgruppen og arbeidsgruppen for digitale læremidler.
-
UH Sak
UH Sak er en felles løsning som skal forenkle og effektivisere arbeidsprosesser for saksbehandling og dokumentasjonsforvaltning. Her kan du lese mer om hva som skjer, og hvordan vi jobber med det.