Gå til hovedinnhold
For ansatte Søk

Areal og plassmangel

Her finner du samlet informasjon om arealsituasjonen ved Musikkhøgskolen.

Ombygging

Hele administrasjonen skal være samlokalisert når Furuholmen sies opp fra 2025. I budsjettet for 2024 er det også satt av midler til ombygging av administrasjonen og til prosjektering av ombygging i bibliotekarealet.

Det blir også endringer i undervisningsrom og kontorer for de kunstnerisk og vitenskapelige ansatte. Mer informasjon om dette kommer.

Informasjon om ombyggingen av administrasjonen før sommeren

Arkitektfirmaet Zinc har i løpet av juni møter med entreprenør og Statsbygg for detaljprosjektering av ombyggingen i 3. etasje.

Tidslinje og oppstart for selve ombyggingen er ikke bekreftet men vi satser på at selve ombyggingsarbeidene starter i begynnelsen av august.

Deler av administrasjonen vil fra august være tilgjengelig på hjemmekontor eller på Furuholmen.

Kontaktpunkt for studenter og ansatte

Det vil bli rigget til et kontaktpunkt for studenter og ansatte i biblioteket. Mer informasjon om treffetider publiseres på nettsiden. Lenke kommer.

Alle må rydde før sommerferien

Før alle tar ferie må det ryddes i 3. etasje.

  • Drift vil plassere ut søppeldunker til papir og restavfall i tillegg til makuleringsdunk som er plassert på kopirommet.
  • Alle ansatte som har kontor i administrasjonen i 3. etasje vil få utdelt en (1) VIP-eske hvor du kan pakke ned dine personlige eiendeler, tastatur, mus, hodetelefoner etc..

Ny romkabal for kunsterisk- og vitenskapelig ansatte

Prosessen med å legge en ny romkabal for faglig ansatte har nådd neste fase, som er informasjon og flytting, med sikte på å ha alt på plass til studiestart i august.

Seksjonsledere har ansvar for informasjon i egen seksjon

Fagseksjonslederne har ansvar for videre informasjon innen egen seksjon. Forskningsadministrasjonen informerer stipendiatene.

Tidsplan

  • Søndag 11. august er siste frist for at de som skal flytte må ha pakket sine egne saker unntatt flygler, pianoer og møbler.
  • Flytting vil skje i løpet av uka 12.–16. august. Flyttingen vil bli foretatt av driftspersonalet og innleid mannskap.

Flytteesker

Flytteesker er tilgjengelige i korridoren i 1. etasje i 1. hus, ved vareheisen. Esker må merkes med navn og hvilket rom de skal til. Pakking kan skje når som helst det passer den enkelte, men 11. august er altså siste frist.

Flygler og pianoer

Flytting av flygler vil bli gjort i henholdt til en plan fra klaverseksjonen. Dersom noen har piano (eller flygel) på sitt rom som de egentlig ikke har behov for, meld det inn til pianostemmer@nmh.no.

Praktiske spørsmål om flyttingen

Hvis det er spørsmål eller beskjeder om spesielle behov som må ivaretas når det gjelder selve den praktiske flyttingen, så kan det meldes til drift@nmh.no.

Romkabalen

Når det gjelder romkabalen, altså hvem som skal være hvor og hvem som skal dele med hvem, så har fagseksjonslederne fått et oppsett. Det er viktig at en innen hver seksjon finner løsninger for å kunne bruke hverandres rom ved behov.

Hensikten med det hele

Hensikten er å få en bedre samlet utnyttelse av de arealene vi disponerer og en mest mulig rettferdig fordeling av byrdene ved den arealmangelen vi opplever. Vi har 88 årsverk som har behov for å disponere 64 utøverlærerrom. I dette nye oppsettet er det en fordeling slik at alle har tilgang til rom, men flere må dele.

Samlokalisering – ombygging 2024

Her kan du lese mandatet til arbeidsgruppen, tidsplan og hvem som sitter i arbeidsgruppen

Les mer under utvalg og komiteer

Utredet arealer i Slemdalsveien på ny

En arbeidsgruppe ble i 2023 satt ned for å se på hva som trengs for å utvikle arealene i Slemdalsveien til behovene, både på kort og lang sikt. De la fram en rapport høsten 2023:

På styremøtet i desember ble det vedtatt å ikke forlenge leiekontrakten med Furuholmengården etter 2024.

De langsiktige behovene

På oppdrag fra NMH kartlegger Statsbygg vårt langsiktige arealbehov. De har tidligere levert en konseptvalgutredning basert på intervjuer, arealrapporten, studieturer, telling og interessentanalyse, og er nå i gang med en tilleggsutredning om to av alternativene, et nybygg/tilbygg på 7900 kvm eller overtakelse og ombygging av Chateau Neuf. Slike prosesser tar lang tid, og det er derfor flere år fram til vi kan vente en endelig avklaring på vårt langsiktige arealbehov.

De midlertidige lokalene i Furuholmengården leier vi fram til 31. desember 2024. Personal, lønn, økonomi, arkiv, kommunikasjon og FoU-administrasjonen har hovedkontorer der, men de har også tre kontorer på deling i administrasjonen i 3. etasje på NMH i Slemdalsveien, og kan fortsatt innimellom treffes der.

Byggesaker

Kontaktpersoner