Gå til hovedinnhold
For ansatte Søk

Areal og plassmangel

Her finner du samlet informasjon om arealsituasjonen ved Musikkhøgskolen.

Ombygging

Hele administrasjonen skal være samlokalisert når Furuholmen sies opp fra 2025, derfor bygges det om i 3. etasje. Det er også endringer i undervisningsrom og kontorer for de kunstnerisk og vitenskapelige ansatte.

Informasjon om ombyggingen av administrasjonen

Fra august er administrasjonen tilgjengelig på servicepunkt på biblioteket i Slemdalsveien, på Furuholmen og på Teams og e-post. Ombyggingen av administrasjonen startet 12. august, se mandat og tidsplan.

Servicepunkt for studenter og ansatte

Det er opprettet servicepunkt i biblioteket med ansatte fra Studie- og FoU-seksjonen. Servicepunktet er betjent mandag til fredag kl. 11:00 – 15:00.

Ny romkabal for kunsterisk- og vitenskapelig ansatte

75 musikk-faglige ansatte har nå fått arbeidsplass på et annet kontor fra høsten 2024. Fagseksjonslederne har informert egen seksjon om prosessen, og forskningsadministrasjonen (FUP) har informert stipendiatene.

Hensikten med det hele

Hensikten med flyttingene er å utnytte arealene best mulig, og få en mest mulig rettferdig fordeling av byrdene ved arealmangelen vi opplever på NMH. Vi har 88 årsverk som har behov for å disponere 64 utøverlærerrom. I dette nye oppsettet er det en fordeling slik at alle har tilgang til rom, men flere må dele.

Oppgraderinger av Statsbygg høsten 2024

Samlokalisering – ombygging 2024

Her kan du lese mandatet til arbeidsgruppen, tidsplan og hvem som sitter i arbeidsgruppen

Les mer under utvalg og komiteer

Utredet arealer i Slemdalsveien på ny

En arbeidsgruppe ble i 2023 satt ned for å se på hva som trengs for å utvikle arealene i Slemdalsveien til behovene, både på kort og lang sikt. De la fram en rapport høsten 2023:

På styremøtet i desember ble det vedtatt å ikke forlenge leiekontrakten med Furuholmengården etter 2024.

De langsiktige behovene

På oppdrag fra NMH kartlegger Statsbygg vårt langsiktige arealbehov. De har tidligere levert en konseptvalgutredning basert på intervjuer, arealrapporten, studieturer, telling og interessentanalyse, og er nå i gang med en tilleggsutredning om to av alternativene, et nybygg/tilbygg på 7900 kvm eller overtakelse og ombygging av Chateau Neuf. Slike prosesser tar lang tid, og det er derfor flere år fram til vi kan vente en endelig avklaring på vårt langsiktige arealbehov.

De midlertidige lokalene i Furuholmengården leier vi fram til 31. desember 2024. Personal, lønn, økonomi, arkiv, kommunikasjon og FoU-administrasjonen har hovedkontorer der, men de har også tre kontorer på deling i administrasjonen i 3. etasje på NMH i Slemdalsveien, og kan fortsatt innimellom treffes der.

Byggesaker

Kontaktpersoner