Hele administrasjonen holder til i 3. etasje i 1. hus, utenom drift og arrangementsproduksjon, som holder til i 1. etasje og biblioteket i 2.
Areal og plassmangel
Her finner du samlet informasjon om arealsituasjonen ved Musikkhøgskolen.
Administrasjonen er samlokalisert
Servicepunkt for studenter og ansatte
Det er opprettet servicepunkt i biblioteket med ansatte fra Studie- og FoU-seksjonen. Servicepunktet er betjent mandag til fredag kl. 11:00 – 14:00.
Ombygging av biblioteket
Det er planlagt å bygge om deler av bibliotekarealet i 2025. Arkitektkontoret Zinc, som også tegner de nye administrasjonslokalene i 3. etasje, er valgt som arkitekt i biblioteket. Relevante brukergrupper er involvert og i oktober ble bruken i biblioteket registrert for å få et godt datagrunnlag.
Ny romkabal for kunsterisk- og vitenskapelig ansatte
75 musikk-faglige ansatte har nå fått arbeidsplass på et annet kontor fra høsten 2024. Fagseksjonslederne informerte egen seksjon om prosessen, og forskningsadministrasjonen (FUP) informerte stipendiatene. Hensikten med flyttingene er å utnytte arealene og få en mest mulig rettferdig fordeling av byrdene ved arealmangelen vi opplever på NMH. 88 årsverk disponerer 64 utøverlærerrom. I det nye oppsettet må flere dele, men alle har tilgang til rom.