Miljøet på folkemusikkstudiet blir i dag rosa av fleire, både av studentane sjølv, men også av folk som er innom og ser det utanfrå.
Folkemusikkstova, som Unni har døypt om kontoret sitt til, er ein viktig samlingsplass for studentane. Her har dei songtimar saman, samtalar om fag, men også sosiale samankomstar som dei faste folkemusikkfrukostane som Unni arrangerer to gonger i semesteret.
Dette er for at studentar på alle trinn, stipendiatar, lærarar, ja, alle som er knytt til folkemusikkstudiet skal treffe kvarandre og for at Unni skal få sett korleis alle har det.
– Å jobbe med folkemusikk er ikkje å gå på ein 45 minutt lang time, lære ein song, og så reise inn på eit lydisolert øvingsrom. Folkemusikk ligg ekstremt mykje i det mellommenneskelege, og det må ein bli trent på. Ein må bli trent på å vere interessert i dei andre i rommet, og at det ikkje er berre eigen tradisjon som har verdi.
Denne treninga får studentane når dei sit i sofaen i Folkemusikkstova.
– Når me sit der, har me andre faglege samtalar enn om me sit i gangen eller har ein-til-ein-undervising. Dei ulike folka i rommet har ulik kunnskap, og der får me trigga det dei forskjellige har med seg.
Heile miljøet på folkemusikkstudiet blir prega av kvar einaste student, seier Unni.
– Kvar student er ein kjemperessurs. Det er dei som driv utviklinga av studiet framover.
Mykje har skjedd sidan studiets start i 1995, og sidan Unni var «berre ein folkesongar» året etter. I dag opplever Unni som tilsett at ho kan gå inn i alle rom og vere likeverdig med alle andre.
– Det er rørande. Når eg spør studentane om dei opplever å høyre til, ser dei berre rart på meg. For dei er det heilt sjølvsagt. Det er ein enorm gjensidig interesse mellom studentane på huset, og ein ny kultur som er utruleg fin. Men å jobbe med kvardagskultur, er noko ein må gjere kvar dag.
Det viktigaste for Unni då ho overtok som leiar, var nettopp å bygge eit trygt kvardagsmiljø.
– For viss folk har det ok, då fell mange ting på plass.