Jørgen er også opptatt av det lydlige rom. Han bruker helst kvadrofonisk oppsett, med fire høytalerpunkter – gjerne ett i hvert hjørne av rommet, så man kan spille av lyden rundt publikum.
Han tror ikke et så avansert system er nødvendig i alle typer musikk, men i sin sjanger mener han det har noe for seg.
– Det er en grunn til at klubber har store systemer der man kjenner spesielt de lave delene veldig godt. Det skal kjennes i kroppen også.
Musikkopplevelsen vil også være annerledes i ulike fysiske rom.
– Noen ganger er det den perfekte akustikken, og plutselig er du et sted som har mye større reverb-hale. Er det ideelt for masse intense trommebeats? Nei, ikke egentlig, men kan jeg tilpasse en live-situasjon til det rommet jeg spiller i?
Livslang prosess
Å spille en bra konsert sier Jørgen er det kuleste han vet i hele verden.
– Når det blir en energi mellom deg og publikum, uansett om det er tre personer eller ti tusen.
Han ser på masterkonsertene og prosjektet sitt som en del av en lengre prosess.
– Det handler om mitt kunstneriske virke, forhåpentligvis for resten av livet.